Luxe vakantiehuizen

Ons beleid t.a.v. het Corona-virus

 

Wij vragen u vriendelijk om rekening te houden met het feit dat het op onze klantenservice op dit moment erg druk is. Daarom vragen wij u om bij voorkeur geen telefonisch contact op te nemen met onze klantenservice. Wij begrijpen dat u veel vragen heeft. Hieronder vindt u een uitgebreide lijst met veelgestelde vragen en antwoorden die u daarbij kunnen helpen. Wij zorgen ervoor dat deze regelmatig worden bijgewerkt. Wij danken u hartelijk voor uw begrip.  

 

REIS VEILIG MET ONS MEE AAN UW ZIJDE 

Door het wereldwijde karakter van de uitbraak van het Coronavirus zijn onvoorziene veranderingen in de regelgeving op het gebied van internationale reizen van kracht geworden. 

Volgens de opgestelde rapporten wordt de uitbraak in de gaten gehouden en worden er wereldwijd maatregelen genomen om verdere verspreiding van het virus te voorkomen. Bij Belvilla staat uw gezondheid en veiligheid voorop. Als een bewust merk hebben we veranderingen in ons beleid ingevoerd om het omboeken van reizen voor onze gasten gemakkelijker te maken. 

Wij raden u aan om op de hoogte te blijven van de richtlijnen van de Wereldgezondheidsorganisatie en daarnaar te handelen.


Boekingen in gebieden met een reiswaarschuwing

Als je een boeking hebt in een gebied met een reiswaarschuwing, wordt je boeking uiterlijk 3 dagen voor de aankomstdatum automatisch door Belvilla geannuleerd. Je ontvangt per e-mail een voucher met het reeds door u betaalde bedrag. Meer informatie over dit voucher* lees je hieronder.

Dit voucher kan gebruikt worden om een nieuwe vakantie te boeken volgens onderstaande voorwaarden.

Veelgestelde vragen over reizen en corona

*Wat is een voucher?

Een voucher is een digitaal tegoed bij VillaLuxe of één van onze partners, waarmee je een nieuwe boeking kunt maken. 

 

1. Hoe ontvang ik mijn voucher?

Indien wij u het voucher hebben beloofd sturen wij u dit per e-mail. Controleer alstublieft uw ‘ongewenste e-mail’-box mocht u deze nog niet ontvangen hebben. Op dit moment hebben we het erg druk maar we zullen ervoor zorgen dat u het voucher zo snel mogelijk en ten minste 3 dagen voor uw aankomstdatum ontvangt.

1a. Mij is reeds een voucher toegezegd en mijn boeking is al geannuleerd, wanneer ontvang ik dit voucher?

Indien wij uw boeking reeds geannuleerd hebben naar aanleiding van een eerder telefonisch contact en u een voucher hebben toegezegd, willen wij u vragen om uw geduld. Op dit moment zijn wij druk bezig om deze vouchers te versturen en zullen ervoor zorgen dat u deze zo spoedig mogelijk ontvangt. 

2. Wat is het bedrag van het voucher?

Het bedrag van het voucher is het totale bedrag dat reeds is betaald voor uw huidige boeking inclusief kosten ter plaatse en verzekeringskosten (indien van toepassing). 

 3. Ik wil geen voucher, kan ik in plaats daarvan mijn geld terugkrijgen?

Het is niet mogelijk om in plaats van het voucher een terugbetaling te krijgen. We willen graag verwijzen naar de SGR-voorwaarden die wij hanteren.

 4. Waarom gebruikt wij vouchers?

We beseffen dat we - onder normale omstandigheden - in geval van een annulering door Belvilla het reeds betaalde bedrag zouden moeten terugbetalen. De huidige situatie is echter zo uitzonderlijk dat we van mening zijn dat het gerechtvaardigd is om een uitzondering te maken. Wij worden hierin gesteund door het SGR en de ANVR.  Ook de ANVR en het SGR hebben hierover updates op hun website staan. In feite staat deze procedure gelijk aan de mogelijkheid om kosteloos om te boeken, zoals momenteel door verschillende luchtvaartmaatschappijen en reisorganisaties wordt gedaan. Wij rekenen op uw begrip.

5. Mag er een vervaldatum op dit voucher staan?

Ja, het is toegestaan om een vervaldatum op dit voucher te vermelden. We volgen de richtlijnen van het SGR.

6. Is dit voucher overdraagbaar naar een ander persoon?

Helaas kan dit voucher alleen gebruikt worden door de hoofdboeker, omdat dit voucher is gekoppeld aan de hoofdboeker.

7. Wat is de vervaldatum van dit voucher?

Voor de exacte vervaldatum verwijzen we je graag naar het voucher dat je van VillaLuxe of één van onze partners ontvangen hebt. Controleer alstublieft uw ‘ongewenste e-mail’-box mocht u deze nog niet ontvangen hebben.

8. Kan ik dit voucher gebruiken om een zomer- en/of wintervakantie te boeken?

Ja natuurlijk kan dat! 

9. Wat als de nieuw geboekte vakantie goedkoper is dan het bedrag op mijn voucher?

Het bedrag op dit voucher dat niet is gebruikt voor de nieuwe boeking blijft geldig op het voucher voor later gebruik voor de vervaldatum van het voucher.

10. Wat als de nieuw geboekte vakantie meer kost dan het bedrag op mijn voucher?

In het geval dat u een nieuwe boeking heeft gemaakt die meer kost dan het bedrag op uw voucher, zal u gevraagd worden het verschil bij te betalen.

11. Kan ik dit voucher gebruiken voor meerdere boekingen?

Ja, het is mogelijk om het voucher voor meerdere boekingen te gebruiken. Houd er rekening mee dat de boeking door de hoofdboeker gemaakt moet worden. Het bedrag op het voucher dat niet gebruikt is voor de nieuwe boeking blijft geldig op het voucher voor later gebruik voor de vervaldatum van het voucher.

12. Wat als ik een nieuwe boeking maak met het voucher en er nog steeds reisbeperkingen gelden?

Houd er rekening mee dat als u uw voucher gebruikt, er voor sommige landen nog steeds reisbeperkingen kunnen gelden op de door u gekozen aankomstdatum. Zorg ervoor dat u dit controleert, voordat u de boeking maakt. In het geval dat u een nieuwe vakantie heeft geboekt met het voucher, en deze helaas opnieuw moet worden geannuleerd vanwege een gewijzigde reisrestrictie, ontvangt u het betaalde bedrag in de vorm van een nieuw voucher.

13. Waarom word ik per mail geïnformeerd dat mijn boeking wordt geannuleerd en niet per telefoon?

Het spijt ons dat we op dit moment niet de capaciteit hebben om u persoonlijk te informeren.

Om zoveel mogelijk beschikbaar te blijven voor dringende vragen en oproepen hebben we besloten om u per e-mail te informeren. Onze verontschuldigingen voor de onpersoonlijke aanpak en wij danken u voor uw begrip.

14. Ik heb een toekomstige vakantie boeking bij jullie gemaakt, maar ik maak me zorgen dat ik niet kan reizen vanwege het Coronavirus, wat moet ik doen?

We houden al onze boekingen nauwlettend in de gaten. In het geval dat reizen naar of van de vakantiebestemming onmogelijk is, zullen wij u maximaal 3 dagen voor de aankomstdatum proactief informeren.Wij raden u aan om op de hoogte te blijven van de maatregelen en adviezen van uw eigen overheid. Uw veiligheid staat voorop!